Bardzo często pracodawcy poszukujący nowych pracowników nie przywiązują odpowiedniej wagi samemu ogłoszeniu o pracę. To duży błąd, dobre ogłoszenie wpływa na ilość kandydatów oraz ich dopasowanie do naszych wymagań. Przeglądając ogłoszenia na portalach internetowych możemy zauważyć, że jest kilka elementów o których notorycznie zapominają pracodawcy. O czym przedsiębiorcy zapominają w ogłoszeniach o pracę? 

6 elementów, których często brakuje w ogłoszeniach o pracę:

  • nazwa firmy - podanie wyłącznie branży i stanowiska, to za mało. Kandydaci często chcą sprawdzić firmę do jakiej aplikują oraz lokalizację, w jakiej się znajduje, aby wiedzieć, czy im odpowiada. 
  • lokalizacja - nawet jeśli ogłoszenie zawiera nazwę firmy, warto dodatkowo podać jej lokalizację, aby osoba poszukująca pracy nie miała żadnych wątpliwości co do miejsca, w które będzie codziennie dojeżdżać. Jest to tym bardziej ważne, jeśli firma posiada kilka lokalizacji. 
  • forma zatrudnienia - czyli jaka umowa będzie podpisana z pracownikiem.
  • zakres obowiązków - tak aby kandydat ocenił, czy posiada odpowiednie kompetencje (swoją drogą, je również warto zawrzeć w ogłoszeniu) do wykonywania powierzonych zadań oraz, czy właśnie takiej pracy szuka. Specjalista ds. obsługi klienta nie równy drugiemu - każda firma funkcjonuje inaczej, więc i obowiązki mogą się znacząco różnić. Jeśli taka informacja pojawi się dopiero na rozmowie kwalifikacyjnej, może okazać się, że będzie to strata czasu dla obydwu stron.
  • wysokość wynagrodzenia - jeśli podchodzicie do niego z rezerwą, uzależniając je od doświadczenia pracownika, warto podać widełki, aby nikt w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej nie zdziwił się swoimi oczekiwaniami.
  • czas pracy - na jaki wymiar etatu, dni oraz godziny pracy. Z pozoru mało istotna informacja, a jednak wiele osób nie złoży CV widząc godziny 11-19, a dla innych będą one bardzo atrakcyjne. Warto dodać taką informację, aby oszczędzić sobie czas związany z przeglądaniem CV i rozmowami kwalifikacyjnymi. 

Pamiętajcie, że zawarcie tych informacji, nawet pomimo zmniejszenia liczby napływających CV, ma pozytywne skutki - dostajecie oferty dopasowane do stanowiska, firmy i Waszych wymagań.  Od teraz możesz dodawać ogłoszenia o pracę za darmo na Poradniku Pracownika, który miesięcznie odwiedza ponad 800 tys. czytelników - to zasięg dający ogromne szanse, które w pełni wykorzystasz pisząc dobre ogłoszenie o pracę.