Konto internetowe jest o wiele tańsze w utrzymaniu od klasycznie zakładanego konta w oddziale banku. Ponadto, posiadanie go sprawia, że wszystkie formalności związane ze skorzystaniem z kolejnego produktu bankowego, takiego jak ubezpieczenie, kredyt, fundusz inwestycyjny, lokata czy debet, redukowane są do minimum i przeważnie ograniczają się do zaledwie kilku kliknięć myszką. Ale, czy bankowość internetowa jest na prawdę taka korzystna? By otworzyć konto online, wystarczy tylko kilka kliknięć myszką. Następnie to już bank dba o kontakt z konsumentem. Każdej osobie, chcącej otworzyć prywatne konto, z reguły przydzielany jest konsultant bankowy, którego zadaniem jest finalizacja potrzeby konsumenta. Następnie, kurier wynajęty przez bank dostarcza umowę do rachunku oraz kartę płatniczą bezpośrednio do domu nowego użytkownika usług. Co więcej, wszystko wykonywane jest na koszt banku. Nie traci się więc czasu na dotarcie do placówki banku i stanie w kolejce do doradcy. Nie wypełnia się również sterty dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy z instytucją finansową. Wystarczy jedynie podpisać jeden z egzemplarzy umowy i oddać kurierowi, który dostarczy go z powrotem do banku. Konto tradycyjne czy internetowe? Prawie wszystkie tradycyjne banki udostępniają swoim klientom dostęp do osobistego czy firmowego rachunku poprzez sieć internetową. Klienci placówek bankowych też mogą więc samodzielnie robić wszelkie operacje płatnicze. W zasadzie, korzystanie z kanału internetowego do konta tradycyjnego, otwieranego w placówce banku a konta otwieranego poprzez Internet wygląda tak samo. Różnica uwidacznia się natomiast w cenie. Banki internetowe nie potrzebują zatrudniać pracowników przyjmujących i realizujących przelewy klientów, nie potrzebują także tylu jednostek bankowych i oddziałów. Przekłada się to na lepsze warunki posiadania rachunku. Z reguły prowadzeni konta online jest darmowe. Niejednokrotnie też, realizacja przelewów jest znacznie tańsza niż w tradycyjnych jednostkach bankowych.