Ustaliłeś z przełożonym podstawowe warunki zatrudnienia? Jeżeli zamierzasz podpisać umowę o pracę, przeczytaj wcześniej, jakie dane powinna zawierać! Umowa o pracę to czynność prawna, która polega na zobowiązaniu pracownika do wywiązywania się z powierzonych zadań i obowiązków w określonym przez pracodawcę miejscu i czasie. Pracodawca natomiast przez nawiązanie stosunku pracy deklaruje zatrudnienie pracownika za wynagrodzeniem. Najczęstszą i właściwą formą zawierania umowy o pracę jest forma pisemna. Co powinna zawierać umowa o pracę? 1. Strony umowy
- dane pracodawcy: nazwę i adres siedziby firmy, wpis do KRS/CEIDG, imię i nazwisko osoby, która reprezentuje przedsiębiorstwo
- dane pracownika: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania.
- umowa zawarta na czas nieokreślony
- umowa zawarta na czas określony: na czas wykonywania określonej pracy lub na zastępstwo.